lelakitakpuas.com difitnah dan menyerahkan dirinya kepada Allah

  lelakitakpuas.com difitnah dan menyerahkan dirinya kepada Allah S.W.T.

 Assalamu ‘alaikum tuan-tuan/puan-puan

 Selamat menajalani ‘ibadah puasa. Semoga Allah menerima semua ‘ibadah kita didalam bulan yang penoh rahmat dan barkah ini.

 Didalam usaha saya untuk menegakkan kebenaran ini, saya dibenci, diumpat, dikritik, dianiayai, dimusuhi, dituduh dengan tuduhan-tuduhan yang tidak berasas, dan dipinggir oleh segolongan manusia yang tidak mendapat petunjuk Allah S.W.T.

 Ada juga yang tidak mahu bertegur sapa dan memandang dengan pandangan sinis terhadap saya.

 Namun, saya tidak rasa tergugat. Saya tidak hiraukan semua ini. Tidak ada gunanya saya disukai oleh segolongan manusia jika saya dilaknat, dibenci dan dimurka oleh Allah S.W.T.

 Usaha saya ini semata-mata untuk menegakkan kebenaran dan menghapuskan kebatilan. Didalam kitab sucinya Allah berfirman:

 “Dan katakanlah (Muhammad) yang benar telah datang dan yang batil

telah lenyap. Sesungguhnya yang batil itu adalah sesuatu yang pasti lenyap.”

 …………………. Surah Al-Isra’, ayat 81.

Saya tidak risau dengan tindak balas orang lain terhadap saya kerana saya tahu mereka iri hati. Mereka ingin mengetengahkan agenda mereka sendiri. Hidup saya didunia ini hanya mencari keredhaan Allah S.W.T untuk kebahgiaan hidup diakhirat.

 Saya juga telah diperangkap —– ‘diumpan’ untuk mengeluarkan perkataan-perkataan yang boleh memusnahkan kerjaya saya. Alhamdulillah, Allah dan Malaikat-MaliakatNya senantiasa melindungi saya, dan saya tidak masuk perangkap itu.

 Ya Allah, saya ini hambaMu yang lemah. Berilah saya petunjuk kejalan yang benar, Ya Allah. Didalam perjuangan ini, saya lemah, maka kuatkanlah saya, Ya Allah. Ya Rabb, didalam menegakkan kebenaran ini, saya tidak berteman, kurang sokongan, maka dengan itu temanilah dan lindungi saya dalam jihad saya ini, Ya Allah. Di dalam perjuangan ini saya dimusuhi, maka saya minta pertolonganMu supaya diberi kemenangan keatas semua orang-orang yang memusuhi saya, Ya Allah.

 Saya dianiayai, Ya Allah. Kau berjanji bahwasanya do’a orang-orang yang teraniaya termasuk dalam golongan orang-orang yang do’anya di maqbulkanMu. Maka dengan itu perkenanlah segala do’a saya. Dan qabulkan semua do’a-do’a kaum Adam yang teraniaya, ya Allah.

 Amin Ya Rabbal ‘Alamin.